28 april 2013

Afscheidsreceptie van Kees Knuit in Kaj Munk.

Op donderdag 13 september j.l. nam Kees Knuit officieel afscheid van inwoners, bestuurders en ambtenaren. Tijdens een druk bezochte afscheidsreceptie in het dorpshuis ‘Kaj Munk’ in zijn woonplaats Hansweert, maakten velen gebruik van de gelegenheid om Kees Knuit nog eenmaal als wethouder de hand te schudden.

Na meer dan dertig jaar actief te zijn geweest in het openbaar bestuur van de gemeente Reimerswaal, kondigde Kees Knuit vorige maand zijn vertrek aan als wethouder.
De acht jaar als wethouder waren intensief en, zoals hij het zelf zei: “mijn moeilijkste baan, maar ik heb er van genoten!”.

Tijdens een besloten receptie werd door Kees Knuit afscheid genomen van de afdelingen uit zijn bestuurlijke portefeuille. Namens zijn familie werd Kees toegesproken door zijn dochter en namens de Partij van de Arbeid door Kees Verburg.
DSC06507Bij deze gelegenheid kreeg Kees Knuit uit handen van burgemeester A.J. Huisman de ‘Penning van Verdiensten’ van de gemeente Reimerswaal, als blijk van dank en waardering voor de vele jaren van actieve betrokkenheid bij het openbaar bestuur.

Als wethouder beheerde Kees de portefeuilles Sociale Zaken, Gemeentewerken en Recreatie en Toerisme. Burgemeester Huisman zei: “dit zijn de portefeuilles waarbij het persoonlijk contact met inwoners en ondernemers zeer belangrijk is.

En dat is precies ook waar jouw kracht als bestuurder lag.”. De waardering voor zijn benaderbaarheid en persoonlijk contact bleek ook uit de grote opkomst tijdens de openbare receptie.