5 augustus 2013

mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

De gemeenteraadsverkiezingen staan weer voor de deur, in maart 2014 kunnen de kiezers bepalen door wie de gemeente Reimerswaal in de volgende vier jaar bestuurd wordt. Daarom hebben alle PvdA leden onderstaande brief ontvangen met de oproep zich kandidaat stellen voor een mogelijk raadslidmaatschap.

Betreft; sollicitatie naar een raadslidmaatschap.

Aan de leden van de afdeling Reimerswaal,

Geachte partijgenoten,

Zoals u wellicht weet, staan de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 weer voor de deur. Deze verkiezingen worden steeds belangrijker doordat de taken van de gemeente groter en belangrijker zijn geworden. De overheid legt meer taken bij de gemeente neer, onder andere op het terrein van inkomen, werkgelegenheid en welzijn.

Voor de Partij van de Arbeid betekent dat, een behoefte aan raadsleden die verantwoordelijkheid willen en kunnen nemen voor het omzetten van deze taken in beleid op gemeentelijk niveau.

Moet u van alle beleidsterreinen goed op de hoogte zijn? Uiteraard is dat voor velen vrijwel onmogelijk. Wel vragen we van dat u op een aantal beleidsterreinen bent ingevoerd. We gaan ervan uit dat u bereid bent mee te denken met de andere raadsleden in de Partij van de Arbeid en elkaar te steunen in een goede uitvoering van de hen toegewezen beleidsterreinen.

Ook moet u interesse hebben in de gemeente Reimerswaal en vooral haar inwoners. Het is van belang dat u met deze inwoners kunt praten over belangrijke zaken waarover u als raadslid beslissingen moet nemen. Deze taken zijn voor de partij vanzelfsprekend.

Wij nodigen u van harte uit te solliciteren naar een mogelijk raadslidmaatschap voor de Partij van de Arbeid. U doet dit door uw curriculum vitae vergezeld van een korte en bondige motivatie te zenden aan de secretaris van de afdeling  Reimerswaal. U voert het sollicitatiegesprek met de adviescommissie.

In de maand augustus, krijgt u een informatiepakket toegezonden. Hierin staat de gang van zaken rondom uw sollicitatie. Hierin treft u onder andere de manier waarop de kandidatenlijst tot stand komt, een tijdsplanning van de gehele sollicitatieprocedure en verdere relevante informatie zoals een informatieavond voor de kandidaten.

Wij kijken met belangstelling uit naar uw reactie. Deze willen wij uiterlijk voor 10 september in ons bezit hebben.

Uw sollicitatie kunt u richten aan het secretariaat van de afdeling Reimerswaal, per adres; Berkellaan 4    4417DJ    Hansweert

Namens het bestuur,

Kees Knuit

Voorzitter.

Waar ben je naar op zoek?