Door op 28 april 2013

Mailbox voor klachten Connexxion Hansweert.

Sinds 12 december 2010 rijdt Connexxion volgens een andere dienstregeling. Ondanks de klachten die er in de wintermaanden nog steeds zijn sinds in Hansweert met 8-persoonsbusjes wordt gereden (2008), heeft Connexxion niets aan de capaciteit veranderd.

Sterker nog, de laatste rit van lijn 39 die over Hansweert reed is komen te vervallen, zodat scholieren die na 15:30 uur uit school komen, zijn aangewezen op de kleine 8-persoonsbusjes van lijn 28 van 16:05 en 17:05. Busjes die vaak al vol zaten toen de bewuste rit van lijn 39 nog niet was geschrapt en die daar nu dus ook nog eens extra passagiers bij krijgen. Maar ook in de ochtenduren is het nog steeds niet goed geregeld. Bussen die niet op komen dagen, teveel passagiers voor te kleine busje…  In een artikel dat 16 december 2010 in de PZC verscheen met de treffende titel ‘Kleumen bij de halte voor een bus die niet komt’, werd goed weergegeven wat de Hansweertse scholieren elke dag allemaal moeten meemaken.

Al met al dus nog steeds nodige klachten en ergernissen, iedere herfst en winter weer. Maandag 3 januari is voor de meeste scholieren en werknemers de kerstvakantie voorbij en zullen de bussen ongetwijfeld weer overvol zitten, zeker als het koude weer van de afgelopen dagen aanhoudt. De lijst met klachten en ergernissen zal naar verwachting dan ook alleen maar langer worden. Wederom tijd voor actie, want blijkbaar doet Connexxion weinig tot niets met individuele klachten.

De PvdA afdeling Reimerswaal heeft daarom het mailadres[email protected] van stal gehaald, waarop buspassagiers al hun ergernissen en klachten over de buslijnen van Connexxion in Hansweert kwijt kunt. Het mailadres werd twee jaar geleden ook al eens gebruikt voor het inventariseren van klachten. De PvdA-fractie Reimerswaal zal deze verzamelen en aanbieden aan het college van B&W voor het overleg met de Provincie Zeeland, opdrachtgever van Connexxion. Meld in de klacht datum, tijd, halte en lijnnummer. De fractie van de PvdA roept buspassagiers overigens op de klacht ook bij Connexxion zelf te melden. Vaak ondergaan buspassagiers gelaten het feit dat ze niet meekunnen of dat een bus gewoon niet komt opdagen. Klachten kan men bij Connexxion kwijt op

De actie richt zich in eerste instantie op de lijnen 28 en 39 van en naar Hansweert. Inwoners uit andere dorpen van de gemeente Reimerswaal die soortgelijke of andere klachten met betrekking tot het busvervoer hebben, kunnen dit uiteraard ook via hetzelfde mailadres aan de PvdA raadsleden doorgeven. De mailbox staat 3 weken open tot en met 23 januari 2011.